Berichten geschreven door PIM Redactie

Blog

  1. Dutch Marketing Awards: Arno de Jong is Marketeer of the Year, Hello Fresh wint Marketing Company Award

    26 maart 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Amsterdam 26 maart 2020 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier HelloFresh werd uitgeroepen tot Marketing Company of the Year. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met duizend marketingprofessionals die meekeken via de levendige livestream vanuit Capital C in Amsterdam was de uitreiking en zesde editie van de Dutch Marketing Awards een ongebruikelijk, gedenkwaardig event.

    De Dutch Marketing Awards zijn de belangrijkste marketingprijzen van Nederland en zijn een samenwerking tussen marketingberoepsvereniging NIMA, PIM en Adformatie. De toekenning vond plaats op basis van marketingprestaties in het kalenderjaar 2019. De geplande feestelijke Award-uitreiking in het KIT in Amsterdam kon vanwege de corona-preventiemaatregelen niet plaatsvinden, maar omdat partners, sponsoren, bezoekers en vrijwilligers gebrand waren op een waardig alternatief, werd de uitreiking evengoed een mooi succes.

    Winnaars in de overige categorieën waren Too Good To Go, Swapfiets, YoungCapital en de Vegetarische Slager. Ferdinand Götzen van 3D Hubs werd Marketing Talent of the Year.

    Lees meer over "Dutch Marketing Awards: Arno de Jong is Marketeer of the Year, Hello Fresh wint Marketing Company Award"

  2. Hoe Bijenkorf klantbeleving verbetert door te luisteren

    10 maart 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Om een optimale klantbeleving te kunnen bieden, moet je heel goed naar klanten luisteren. Bij de Bijenkorf speelt het Klant Contact Center daarin een centrale rol. 'We zijn advocaat van de klant, ambassadeur van het bedrijf en aanjager van verbeteringen,' aldus manager customer care & sales Ankie Straathof. Hoe zorgt de Bijenkorf ervoor dat klantvragen niet alleen beantwoord worden maar ook het startpunt zijn voor een betere service?

    Lees meer over "Hoe Bijenkorf klantbeleving verbetert door te luisteren"

  3. Bestuursleden met innovatiekracht en een internationaal netwerk

    2 maart 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Rotterdam, 2 maart 2020 – Vandaag starten twee nieuwe bestuursleden bij het Platform Innovatie in Marketing (PIM). Wankie Chan is marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies. Ab Chakai is manager innovatie en strategische partnerships bij Movir. Beiden hebben een sterke innovatieachtergrond en een stevige internationale positie. Met hun kennis, netwerk en drive vormen zij een waardevolle aanvulling op het PIM-bestuur.

    Lees meer over "Bestuursleden met innovatiekracht en een internationaal netwerk"

  4. Klantbeloften verbeteren klantbeleving en verhogen omzet

    21 februari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Anders Jansen gelooft in beloven. 'Iedereen kent de zeven zekerheden van Jumbo. Alles wat daar in staat, deden ze al. Door dat tastbaar te maken, werden ze verkozen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland en steeg hun omzet substantieel.' Dit is voor elk bedrijf weggelegd, vertelt de marketingstrateeg op 3 maart tijdens de PIM-bijeenkomst over Customer Experience. Hoe kun je als marketeer zelf zulke klantbeloften opstellen, waar moet je op letten en wat levert het op?

    Lees meer over "Klantbeloften verbeteren klantbeleving en verhogen omzet"

  5. Wat marketeers kunnen leren van De Librije

    17 februari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Intimiteit is de basis van elke goede klantbeleving, aldus Tjeerd den Boer. Juist in tijden van multichannel marketing. Al jaren beweegt hij zich achter de schermen bij de Librije. Daar tekende hij de belangrijkste 'boerenwijsheden' op die het succes van dit driesterrenrestaurant verklaren. Tijdens de PIM-sessie over Customer Experience op 3 maart, onthult hij wat we van deze 'High Performing Organisatie' kunnen leren en vertaalt hij hun lessen naar de wereld van de moderne marketeer.

    Lees meer over "Wat marketeers kunnen leren van De Librije"

  6. De indrukken van een dagje World Economic Forum

    3 februari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    PIM's Yvonne Nassar was onlangs in Davos en liep daar de wereld tegen het lijf. Adformatie publiceerde haar ervaringen. 

    Lees meer over "De indrukken van een dagje World Economic Forum"

  7. PIM Trendrapport 2020: Van geluk naar betekenis: hoe merken kunnen bijdragen aan een zinvol leven

    30 januari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Leusden, 30 januari 2020 –  Geluk is vluchtig, betekenis is bestendig. In de huidige westerse wereld zijn mensen daarom minder op zoek naar spullen of hedonistische ervaringen en meer naar een zinvol leven. Dat blijkt uit het PIM Trendrapport 2020 - The search for meaning, dat op 30 januari werd gelanceerd tijdens het PIM Trend Fest. Merken die bijdragen aan mentale gezondheid, sociale verbondenheid en de overstijging van het individu, kunnen zich op een unieke manier verbinden met hun klanten en zo hun relevantie en succes op lange termijn verhogen.

    Lees meer over "PIM Trendrapport 2020: Van geluk naar betekenis: hoe merken kunnen bijdragen aan een zinvol leven"

  8. Auping: 'Marketing is meer dan een love brand zijn'

    13 januari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan 'Met Liefde'. Het doel: een 'love brand' worden. Dat lukt. Toch is het slecht één laag van de marketingaanpak. Marketing manager Ine Stultjens onthult tijdens het PIM Trend Fest op 30 januari hoe Auping zichzelf op verschillende fronten ontwikkelt en zo bijdraagt aan een wereld waarin mensen zich beter voelen.

    Lees meer over "Auping: 'Marketing is meer dan een love brand zijn'"

  9. De meest succesvolle campagne begon niet als campagne

    10 januari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Al jaren geleden startte VGZ met het concept Zinnige Zorg. Niet als campagne of slogan, maar als strategie om betere en passende zorg te leveren tegen lagere kosten. Dit was zo succesvol dat de marketingcampagne eruit voortkwam. 'Dit is letterlijk vormgegeven door de medewerkers', vertelt Esther Hendriks, transitiemanager en kwartiermaker bij VGZ. Het leverde de verzekeraar ruim 200.000 nieuwe klanten op en medewerkers die trots zijn op hun werk. 

    Lees meer over "De meest succesvolle campagne begon niet als campagne"

  10. Merkkracht stijgt door gepersonaliseerde aanpak

    10 januari 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Als mensen meer betekenis willen geven aan hun leven, zoals het PIM Trendrapport 2020 stelt, wat betekent dit dan voor marketeers? Hoe kunnen zij daaraan bijdragen? Andrew Steele is Head of Product bij DNAfit, een organisatie die genetische technologie gebruikt om mensen advies te geven over fitness en voeding die bijdragen aan hun gezondheid en geluk. Het succes ervan, legt hij uit, zit hem in het beschikbaar komen van nieuwe producttechnologie, gekoppeld aan een universeel menselijk verlangen om te delen.

    Lees meer over "Merkkracht stijgt door gepersonaliseerde aanpak"

  11. Dutch Marketing Awards 2020

    19 december 2019 - door PIM Redactie - 0 reacties

    DMA 2020.png

    Wie vind jij de ‘Marketeer of the Year’ of ‘Marketing Talent of the Year’. Welke Nederlandse organisaties hadden volgens jou de beste marketingprestaties? Nomineer voor 31 december 2019 via de website van Dutch Marketing Awards.

    Lees meer over "Dutch Marketing Awards 2020"

  12. Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019 met 'Retail - De digitale hysterie voorbij'

    26 november 2019 - door PIM Redactie - 0 reacties

    MarketingLiteratuurprijs_WHP_img_6728.jpg

    Amsterdam, 26 november 2019 – ‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ is op 26 november door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2019. Auteur Gino van Ossel presenteert hierin een praktische aanpak om als retailer of merk succesvol te zijn in digitale tijden. De jury roemt vooral het vernieuwende concept optichannel waarmee retailers op geheel eigen wijze een antwoord kunnen geven op de digitale uitdagingen. Platform Innovatie in Marketing (PIM) reikte de prijs voor de 17e keer uit. Winnend studieboek was ‘Digital Marketing Fundamentals, from Strategy to ROI’.

    Lees meer over "Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019 met 'Retail - De digitale hysterie voorbij'"

  13. Onderscheid begint met het doorgronden van drijfveren

    21 november 2019 - door PIM Redactie - 0 reacties

    beeld trendsessie cover.png

    Rotterdam 21 november 2019 – Op 30 januari 2020 verschijnt het PIM Marketing Trendrapport 2020, opgesteld door TrendsActive. Het onderzoek toont aan dat mensen vooral zoeken naar manieren om betekenis te geven aan hun leven. In het rapport krijgen marketeers concrete handreikingen om hierop in te spelen. Het is het 15e jaarlijkse trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in Marketing.

    Marketeers willen allemaal 'de klant centraal stellen'. Daarvoor moet je echt begrijpen wat de behoeften en drijfveren van individuen zijn. Het thema van het Trendrapport 2020 is daarom: de zoektocht naar betekenis.

    Lees meer over "Onderscheid begint met het doorgronden van drijfveren"

  14. Alexander van Dam treedt toe als penningmeester van PIM

    14 november 2019 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Foto Alexander van Dam.jpg
    Rotterdam, 15 november 2019 – Op 15 november start Alexander van Dam als penningmeester en bestuurslid van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Met de aanstelling van deze ervaren finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben. Van Dam is Finance Director bij AGU B.V.

    Lees meer over "Alexander van Dam treedt toe als penningmeester van PIM"

  15. Jury voorzitter Hans Molenaar over de genomineerde boeken van 2019

    14 november 2019 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Welk boek maakte het meeste indruk op de jury? Welk boek draagt het meest bij aan de vernieuwing binnen het marketing vakgebied? Je hoort het allemaal op 26 november.
    Vorig jaar mocht Ruud Frambach de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘Doet marketing ertoe?’. Dit jaar zijn er opnieuw 11 nieuw verschenen marketingboeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs. De winnaar van dit jaar wordt bekendgemaakt tijdens deze sessie.

    Lees meer over "Jury voorzitter Hans Molenaar over de genomineerde boeken van 2019"