Berichten geschreven door PIM Redactie

Blog

  1. Zo neem je als marketeer regie in digitale transformatie

    28 mei 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Digitale transformatie moet in het teken staan van verbeteringen in de levens van mensen; technology push is uit den boze. Logisch dus, dat steeds meer marketeers de lead nemen in digitale ontwikkelingen. Bij het Platform Innovatie in Marketing geven Eneco, bunq en de stad Rotterdam tips aan marketeers om hiervoor mandaat, budget en betrokkenheid te krijgen. ‘Maak de verbeteringen zichtbaar.’

    Lees meer over "Zo neem je als marketeer regie in digitale transformatie"

  2. Digitale transformatie bij Eneco

    5 mei 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartje Kooijmans, Head of Eneco Service & Customer Experience, zichzelf heeft gesteld. Daar heb je veel anderen bij nodig, weet ze. ‘Je moet vooral niet gaan proberen te overtuigen. Maak mensen onderdeel van het proces en zorg dat ze het zelf willen.’ Op 18 mei deelt ze haar ervaringen op het PIM-event over Digitale transformatie met als centrale vraag: wat is de rol van marketing in de digitale transformatie en hoe krijg je commitment, mandaat en budget?

    Lees meer over "Digitale transformatie bij Eneco"

  3. Dutch Marketing Awards 2021

    22 april 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year

    Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. VodafoneZiggo werd door de vakjury bekroond tot Marketing Company of the Year. Boukje Taphoorn, Chief Marketing Officer van Bol.com, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year.

    Lees meer over "Dutch Marketing Awards 2021"

  4. Marketinglessen uit het coronatijdperk

    19 april 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondigd. En die duurde en duurde, langer dan we hadden durven vrezen. Hoe hebben marketeers deze periode benut? Welke kansen biedt zo’n tijd? En wat als alles weer opengaat? PARK NOW Group en audio agency AIRBORNE bieden interessante inspiratie.

    Lees meer over "Marketinglessen uit het coronatijdperk"

  5. Marketing tijdens en na COVID-19: sprekers Loes Meys en Jeroen de Bakker

    25 maart 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW Group, en Jeroen de Bakker van Audio Agency AIRBORNE delen hun insights van het afgelopen jaar met jou.

    Wil jij jouw marketingdilemma en hoe je daarmee bent omgegaan ook delen tijdens het event? Stuur dan jouw case in t.a.v. Melanie via melanie.vandekuinder@pimonline.nl. Tijdens het Open Podium in de breakouts krijg de kans om je learnings aan de hand van 3 slides te delen.

    Lees meer over "Marketing tijdens en na COVID-19: sprekers Loes Meys en Jeroen de Bakker"

  6. Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

    2 maart 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    martine de vries_louise_doorn_kleur.jpg

    Rotterdam, 2 maart 2021 – Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft twintig jaar strategische internationale marketingervaring, Martine de Vries (KPMG) is bij uitstek een verbinder die de commercie vanuit verschillende invalshoeken kent. De nieuwe bestuursleden onderschrijven de PIM-visie van harte en willen graag bijdragen aan het vergroten van de impact van de marketeer.

    Lees meer over "Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing"

  7. PIM Trendrapport 2021: podcast én kijk Trend Fest terug

    29 januari 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Dit jaar verschijnt het PIM Trendrapport ook als podcast. Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om het Trend Fest terug te kijken.

    Lees meer over "PIM Trendrapport 2021: podcast én kijk Trend Fest terug"

  8. PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant

    22 januari 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    PIMS cover.jpg

    Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing op 21 januari 2021, kregen marketeers een stevige boodschap mee. De maatschappij staat op een kantelpunt. Angst en onzekerheid zullen het komende decennium domineren. Dat betekent dat merken aan de slag moeten om de verbinding met mensen te behouden en te versterken. En om vertrouwen op te bouwen. Zes trends bieden daarbij houvast: samen sterk, naturiteit, escapisme, strijdlust, kwaliteit en aandacht.

    Lees meer over "PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant"

  9. Van escapisme tot strijdlust; zes dominante thema's voor de komende tien jaar

    11 januari 2021 - door PIM Redactie - 0 reacties

    nielshansen3.jpg

    28 december 2020 - Merken maken een shift naar vertrouwen en verbinding, voorspelt Niels Hansen (Lunar Institute) in het PIM Trendrapport.

    Lees meer over "Van escapisme tot strijdlust; zes dominante thema's voor de komende tien jaar"

  10. PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’

    16 december 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    PIM-bestuur 2020.jpg

    Rotterdam, 17 december 2020De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig. Platform Innovatie in Marketing (PIM) gelooft dat de marketeer juist de persoon is die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te faciliteren, heeft het platform haar missie, visie en strategie herijkt en aangescherpt. PIM roept zowel marketeers, andere organisaties als stakeholders op om samen deze visie waar te maken. De eerste stap is de formulering van een gezamenlijk marketingmanifest.

    Lees meer over "PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’"

  11. De marketing-P’s van Kotler mogen er een D bij krijgen

    11 december 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Wankie.jpg

    De D van Datamarketeers, wel te verstaan. Om als merk en bedrijf relevant en succesvol te zijn, moet je in staat zijn klantbehoeften te doorgronden. Data speelt daarin een cruciale rol. Dat stelt Wankie Chan, Marketing Director EMEA medium business bij Dell Technologies en bestuurslid van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Tijdens de PIM-talkshow over digitalisering spreekt ze zich scherp uit. ‘Marketing moet de regie pakken en de aanjager zijn van digitale transformatie. Zet technologie in om je klanten goed te bedienen, om de optimale beleving te creëren en je businessmodel te realiseren.’

    Lees meer over "De marketing-P’s van Kotler mogen er een D bij krijgen"

  12. PIM Trendrapport 2021: maatschappij op kantelpunt, merken moeten vermenselijken

    9 december 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    coverfoto pim.jpg

    Rotterdam, 10 december 2020 – Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend Fest op 21 januari 2021 het 16e trendrapport. Thema van het rapport: de vermenselijking van merken. De maatschappij staat op een omslagpunt, constateren de onderzoekers. Merken kunnen niet meer volstaan met het bieden van inspiratie voor een leuker leven, maar worden uitgedaagd daadwerkelijk bij te dragen aan een positieve verandering in de wereld.

    Lees meer over "PIM Trendrapport 2021: maatschappij op kantelpunt, merken moeten vermenselijken"

  13. Hoe drastische keuzes Vinted wereldwijd succes brachten

    1 december 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Thomas P.jpg

    Vinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een succes in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Toch was het bedrijf in 2016 bijna ter ziele. CEO Thomas Plantenga vertelt hoe Vinted zijn ideale businessmodel heeft ontwikkeld en hoe het de digitale met de fysieke wereld verbindt. En de bonusvraag: waarom speelt televisie zo’n grote rol voor deze digitale scale-up? Aljan de Boer gaat met Plantenga in gesprek.

    Lees meer over "Hoe drastische keuzes Vinted wereldwijd succes brachten"

  14. Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'

    26 november 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    eveline van zeeland.png

    Utrecht, 26 november 2020 – Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is vandaag door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is. Het winnende boek handelt over het begrijpen van je klanten én het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je doelgroepen. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit. Dit jaar gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek naar ‘Online invloed’ van Bas Wouters en Joris Groen.

    Lees meer over "Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'"

  15. Terugkijken: 'Bouwen aan vertouwen als Merk'

    29 oktober 2020 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Op maandag 26 oktober bespraken we tijdens de online PIM-talkshow hoe merken bouwen aan vertrouwen. Aljan de Boer ging in gesprek met de merken Synergie, Vattenfall en Tenzing.

    Lees meer over "Terugkijken: 'Bouwen aan vertouwen als Merk'"