Blog
-
Marketing tijdens en na COVID-19: sprekers Loes Meys en Jeroen de Bakker
Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW Group, en Jeroen de Bakker van Audio Agency AIRBORNE delen hun insights van het afgelopen jaar met jou.
Wil jij jouw marketingdilemma en hoe je daarmee bent omgegaan ook delen tijdens het event? Stuur dan jouw case in t.a.v. Melanie via melanie.vandekuinder@pimonline.nl. Tijdens het Open Podium in de breakouts krijg de kans om je learnings aan de hand van 3 slides te delen.
Lees meer over "Marketing tijdens en na COVID-19: sprekers Loes Meys en Jeroen de Bakker"
-
Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing
Rotterdam, 2 maart 2021 – Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft twintig jaar strategische internationale marketingervaring, Martine de Vries (KPMG) is bij uitstek een verbinder die de commercie vanuit verschillende invalshoeken kent. De nieuwe bestuursleden onderschrijven de PIM-visie van harte en willen graag bijdragen aan het vergroten van de impact van de marketeer.
-
PIM Trendrapport 2021: podcast én kijk Trend Fest terug
Dit jaar verschijnt het PIM Trendrapport ook als podcast. Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om het Trend Fest terug te kijken.
Lees meer over "PIM Trendrapport 2021: podcast én kijk Trend Fest terug"
-
PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant
Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing op 21 januari 2021, kregen marketeers een stevige boodschap mee. De maatschappij staat op een kantelpunt. Angst en onzekerheid zullen het komende decennium domineren. Dat betekent dat merken aan de slag moeten om de verbinding met mensen te behouden en te versterken. En om vertrouwen op te bouwen. Zes trends bieden daarbij houvast: samen sterk, naturiteit, escapisme, strijdlust, kwaliteit en aandacht.
Lees meer over "PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant"
-
Van escapisme tot strijdlust; zes dominante thema's voor de komende tien jaar
28 december 2020 - Merken maken een shift naar vertrouwen en verbinding, voorspelt Niels Hansen (Lunar Institute) in het PIM Trendrapport.
Lees meer over "Van escapisme tot strijdlust; zes dominante thema's voor de komende tien jaar"
-
PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’
Rotterdam, 17 december 2020 – De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig. Platform Innovatie in Marketing (PIM) gelooft dat de marketeer juist de persoon is die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te faciliteren, heeft het platform haar missie, visie en strategie herijkt en aangescherpt. PIM roept zowel marketeers, andere organisaties als stakeholders op om samen deze visie waar te maken. De eerste stap is de formulering van een gezamenlijk marketingmanifest.
Lees meer over "PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’"
-
De marketing-P’s van Kotler mogen er een D bij krijgen
De D van Datamarketeers, wel te verstaan. Om als merk en bedrijf relevant en succesvol te zijn, moet je in staat zijn klantbehoeften te doorgronden. Data speelt daarin een cruciale rol. Dat stelt Wankie Chan, Marketing Director EMEA medium business bij Dell Technologies en bestuurslid van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Tijdens de PIM-talkshow over digitalisering spreekt ze zich scherp uit. ‘Marketing moet de regie pakken en de aanjager zijn van digitale transformatie. Zet technologie in om je klanten goed te bedienen, om de optimale beleving te creëren en je businessmodel te realiseren.’
Lees meer over "De marketing-P’s van Kotler mogen er een D bij krijgen"
-
PIM Trendrapport 2021: maatschappij op kantelpunt, merken moeten vermenselijken
Rotterdam, 10 december 2020 – Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend Fest op 21 januari 2021 het 16e trendrapport. Thema van het rapport: de vermenselijking van merken. De maatschappij staat op een omslagpunt, constateren de onderzoekers. Merken kunnen niet meer volstaan met het bieden van inspiratie voor een leuker leven, maar worden uitgedaagd daadwerkelijk bij te dragen aan een positieve verandering in de wereld.
Lees meer over "PIM Trendrapport 2021: maatschappij op kantelpunt, merken moeten vermenselijken"
-
Hoe drastische keuzes Vinted wereldwijd succes brachten
Vinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een succes in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Toch was het bedrijf in 2016 bijna ter ziele. CEO Thomas Plantenga vertelt hoe Vinted zijn ideale businessmodel heeft ontwikkeld en hoe het de digitale met de fysieke wereld verbindt. En de bonusvraag: waarom speelt televisie zo’n grote rol voor deze digitale scale-up? Aljan de Boer gaat met Plantenga in gesprek.
Lees meer over "Hoe drastische keuzes Vinted wereldwijd succes brachten"
-
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'
Utrecht, 26 november 2020 – Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is vandaag door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is. Het winnende boek handelt over het begrijpen van je klanten én het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je doelgroepen. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit. Dit jaar gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek naar ‘Online invloed’ van Bas Wouters en Joris Groen.
Lees meer over "Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'"
-
Terugkijken: 'Bouwen aan vertouwen als Merk'
Op maandag 26 oktober bespraken we tijdens de online PIM-talkshow hoe merken bouwen aan vertrouwen. Aljan de Boer ging in gesprek met de merken Synergie, Vattenfall en Tenzing.
Lees meer over "Terugkijken: 'Bouwen aan vertouwen als Merk'"
-
Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Rotterdam, 22 oktober 2020 – De genomineerde boeken voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2020 zijn bekend. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de aandacht vestigen op de ontwikkelingen in het marketingvak. Uit de genomineerden van deze achttiende editie ziet de vakjury veel aandacht voor merken, klantbeleving en service bij de auteurs. Vorig jaar won Gino van Ossel met zijn boek ‘Retail – De digitale hysterie voorbij’ deze prestigieuze marketingliteratuurprijs.
Lees meer over "Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020"
-
‘Je moet het menen’
Fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. Dat is de duurzaamheidsambitie van Vattenfall. Hoe wekt dit grote energiebedrijf vertrouwen en hoe maken ze die brede boodschap herkenbaar en behapbaar voor de consument? Guido Stein, Director Customer Strategy and Brand vertelt erover tijdens de online PIM-talkshow ‘Bouwen aan vertrouwen’ op 26 oktober. Hij onthult alvast enkele succesfactoren.
-
‘Ga naar buiten en neem de uitdagingen mee naar je board’
Inspirerende bedrijven zijn gemiddeld succesvoller op alle fronten: ze hebben productievere werknemers, trouwere klanten, meer innovatie en betere winstcijfers. En: dat inspiratiegehalte is te ontwikkelen. Joris van Zoelen doet al tien jaar onderzoek naar inspirerende bedrijven. De laatste jaren blijkt maatschappelijke impact een belangrijke rol te spelen in dat inspiratiegehalte. De marketeer kan hierin een cruciale rol spelen – als die het durft.
Lees meer over "‘Ga naar buiten en neem de uitdagingen mee naar je board’"
-
PIM vraagt marketeers nieuwe betekenis te geven aan marketing
Rotterdam, 29 juni 2020 – Het marketingvak is in beweging. Grote maatschappelijke en economische vraagstukken roepen om structurele aandacht en marketeers kunnen hieraan een belangrijke bijdrage leveren. Toch lijkt het marketingvak juist haar rol als strategievormer te verliezen. Hoe kan marketing weer nieuwe betekenis krijgen en een volwaardige bijdrage leveren als regisseur van waarde? Platform Innovatie in Marketing (PIM) onderzoekt dit en vraagt hiervoor marketeers in Nederland hun mening te geven tijdens een online rondetafelgesprek op 16 juli.
Lees meer over "PIM vraagt marketeers nieuwe betekenis te geven aan marketing"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 114
- Volgende pagina