Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Duurzaamheid en MVO krijgen veel aandacht dit boekenjaar

4 november 2019 om 09:36 - door PIM Redactie - 0 reacties

Rotterdam, 4 november 2019 – Vandaag maakte de vakjury de nominaties bekend van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019. Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs, die dit jaar voor de 17e keer wordt uitgereikt, een impuls geven aan de ontwikkeling van het marketingvak. De genomineerden geven blijk van een originele visie op marketing en stimuleren lezers om met nieuwe inzichten aan de slag te gaan. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen dit boekenjaar. Vorig jaar mocht Ruud Frambach de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘Doet marketing ertoe?’.

Nominaties

Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en gepubliceerd in de periode van oktober 2018 tot en met september 2019. Bij het opstellen van de lijst is vooral gelet op de mate waarin de auteurs blijk geven van een vernieuwende kijk op marketing en ook in staat zijn om hun visie over te brengen. Daarnaast is het belangrijk dat de inzichten impact hebben en dat lezers uitgedaagd worden om de kennis toe te passen in hun eigen praktijk. De genomineerde boeken slagen daarin bovengemiddeld. Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 11 boeken. Dit zijn de nominaties in alfabetische titelvolgorde:

• De onsterfelijke onderneming - Fons Van Dyck (LannooCampus)
• De Onweerstaanbaarheidstheorie - Jan Heuvel (Boom uitgevers)
• Digital Marketing Fundamentals, From Strategy to ROI - Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Mike Berry (Noordhoff)
• Excelleren in service - Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan (Management Impact)
• Extreem klantgericht = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties - Danielle de Jonge (Van Duuren Management)
• Het einde van concurrentie? Zakendoen in de platformeconomie - Cor Molenaar (Boom uitgevers)
• Retail. De digitale hysterie voorbij. Ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant - Gino van Ossel (Van Duuren Management)
• The Positive Sum Game - Herman Toch & Ann Maes (Boom uitgevers)
• Waardevolle Eenvoud - Bart Schouten (Van Duuren Management)
• Who is accountable? Sales, marketing en communicatie op één lijn - Franck Kuppers, Werner van Beusekom (Management Impact)
• Worlds of Wonder | Experience Design for Curious People - Erik Bär, Stan Boshouwers (BIS Publishers)

Opvallende ontwikkelingen

Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School): 'Er werden dit jaar minder boeken uitgebracht met een speciale focus op digital, social en data. We zien dat deze onderwerpen steeds meer geïntegreerd worden in bredere thema’s zoals retail, service en marketingstrategie. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen dit jaar. Zeker als je dit vergelijkt met internationale marketingliteratuur loopt het Nederlandstalig marketingvakgebied hierin voorop.'   

Finale 26 november: auteurs presenteren hun ideeën

Op dinsdag 26 november 2019 presenteren de genomineerde auteurs hun ideeën tijdens de PIM sessie in RAI Amsterdam. Aan het eind van de avond maakt de jury de winnaar bekend van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019. Uit de lijst van genomineerden kiezen zij ook het Marketing Studieboek van het Jaar. De avond start om 17.30 uur en is toegankelijk voor belangstellenden. Aanmelden kan via deze link. 

Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Voorzitter van de jury is Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De overige juryleden, in alfabetische volgorde, zijn:
• Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
• Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
• Brecht Janssen, director fundraising & communication Simavi
• Egbert Jan van Bel, auteur & kerndocent Beeckestijn Business School
• Frank van Delft, managing partner CIM7
• Max Kohnstamm, senior lecturer marketing Amsterdam School of International Business
• Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
• Rob Beltman, customer engagement expert, voorzitter van H3ROES
• Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
• Ruud Frambach, hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam
• Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
• Sybella Koot-Roza, partner Marketing Queens
• Wil Wurtz, CRM partner CRUX Digital

Deel dit bericht

Reacties

Plaats een reactie