PIM & Spotler B2B Marketing Trendrapport 2018: How to make it human again?

Voor het derde achtereenvolgende jaar hebben Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler het B2B Marketing Trendonderzoek uitgevoerd. Het rapport van 2018 geeft inzicht in de kansen, uitdagingen, speerpunten en belangrijkste focus van B2B marketeers in Nederland.

Elf vooraanstaande marketeers van kleine tot grote organisaties, van start-up tot corporate hebben in interviews stilgestaan bij wat hen bezighoudt anno 2018. In openhartige gesprekken met PIM en Spotler zijn zij ingegaan op de ontwikkelingen die zij zien, de uitdagingen waar zij voor staan en de speerpunten die zij hebben voor dit jaar.

Leer van collega marketeers van onder andere: Adobe, CADkoop, DB+, Heembouw, Nuon B2B, Teamleader, TomTom Telematics, Transport & Logistiek Nederland, Canon Nederland, Royal Schiphol Group, Remeha.

Scroll naar beneden om het B2B Marketing Trendrapport te downloaden.

Goed om te weten: op deze pagina vind je binnenkort ook alle andere trendrapporten die PIM heeft gepubliceerd. Zoals het Trendrapport 2018 ‘Connected society – relatie tussen mens en technologie’ en Trendrapport 2017 ‘Marketing draait meer dan ooit om vertrouwen’. 

B2B Marketing Trendrapport 2018

Download