Over Arend-Jan Nijhuis

Sinds het begin van mijn bedrijfskundestudie stond voor mij vast dat ik me bezig gingen houden met commercie en vernieuwing. In mijn studie heb ik daarom ook Marketing- & Innovatie-, vakken gekozen aangevuld met organisatie ontwerp, - verandering en project management. Sinds mijn afstuderen werk ik in het optimaliseren van ons vak en zet deze lijn door tot op de dag van vandaag. Ik ben gestart vanuit software (CRM-, BI tooling, modelling & mining met Neurale netwerken), daarna heb ik vanuit onderzoek en koopgedrag A-merk fabrikanten en retailers geadviseerd. Vervolgens ben ik in de wereld van complexe organisatie verandering beland om deze klantgerichter en efficiënter te laten werken. In de loop van de jaren is de focus komen te liggen op e-commerce; de digitalisering van relatie- en verkoopprocessen.

Binnen PIM hebben we nieuwe activiteiten en prijzen ontwikkeld en het netwerk levendig weten te houden. Jaren geleden hadden wij het al data-driven marketing, dit is NU werkelijkheid geworden, mijn toenmalige baas deed al dingen voor het “MIP”. We zijn echt doorontwikkeld van massa marketing naar 1:1 marketing.

"Het is gaaf om te zien hoe we veel enthousiasme weten te creëren door sessies te organiseren waar veel mens op afkomen die met passie voor het vak komen netwerken en kennisdelen."

Dat maakt het zo ontzettend leuk om bij PIM betrokken te zijn en te blijven!