Over Aljan de Boer

Dat ons vak verandert weten we. Digitalisering, verschillende crises, overal nieuwe schermen en gadgets. Maar hoe ga je ermee om? Hoe blijf je als merk relevant voor de doelgroep? Hoe innoveer je? De antwoorden op deze vragen geeft het PIM. In 2012 werd ik gevraagd bestuurslid te worden van PIM. Als bestuurslid bezoek ik uiteraard vrijwel alle sessies. Daarnaast vergaderen we iedere maand. Daarmee ben ik al twee avonden in de maand kwijt. En ik schrijf met veel plezier het PIM Trendrapport. Dit kost me veel tijd en toch blijf ik het doen.

"Waarom? Ik vind diepgang bij onze events."

Wat ik ontzettend mooi vind aan het PIM zijn de verhalen. Verhalen uit het hart van de marketeer. Verhalen over strategieën, tactieken en campagnes die door hem of haar zelf zijn verzonnen en uitgevoerd. Gepresenteerd tijdens een PIM sessie. De diepte zit in de persoon, het enthousiasme, de reactie van de zaal en het gesprek dat het op gang brengt. Dat is niet alleen leuk, het brengt je ook verder.