PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!

Algemeen 10 oktober 2024 om 20:05 door PIM Redactie

Op 14 november verkrijg jij exclusieve inzichten op het leukste marketingkennis festival van het jaar

PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!

Nominaties 2024 MLP.png

Ergens in Nederland, 9 oktober 2024 Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. En dit jaar belooft het event in Gorinchem, bij onze nieuwe partner Easyfairs, nóg meer inspiratie en kennis te bieden.

Dit is niet zomaar een prijsuitreiking: het is een unieke kans om persoonlijk in contact te komen met de schrijvers achter de meest baanbrekende marketingboeken van het afgelopen jaar. Dit jaar zijn er zeven titels genomineerd die je absoluut niet mag missen:

Essentiële marketingthema’s centraal in lijst van genomineerden voor 2024

  • Bart de Leeuw & Mieke Fonck - Empathie werkt
  • Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils - Do Tell
  • Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan - Customer Experience: van cult naar cultuur
  • Marjolijn Meynen & Ed Stibbe - Duurzame verleiding
  • Patrick Petersen - Handboek AI voor marketing en groei
  • Peter Snoeckx - De Retentie-economie
  • Patrick van Thiel - Met de stroming mee

De genomineerden voor de Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële marketingthema’s en bieden vernieuwende inzichten op het gebied van empathie in marketing (Empathie werkt), de kracht van storytelling (Do Tell), klantgerichte cultuurverandering (Customer Experience: van cult naar cultuur), duurzame marketingstrategieën (Duurzame verleiding), de rol van AI in marketinggroei (Handboek AI voor marketing en groei), klantretentie in de moderne economie (De Retentie-economie), en het navigeren door marktdynamieken (Met de stroming mee).

Deze titels liggen stuk voor stuk op koers om impact te maken in de wereld van marketing. Tijdens het event zullen de genomineerden je meenemen in hun visie, hun strategieën delen en de nieuwste trends presenteren.

Wat je kunt verwachten van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024: inzichten, innovatie en inspiratie

De PIM Marketingliteratuurprijs 2024 belooft een event te worden vol vernieuwende ideeën en inzichten die de marketingwereld in beweging houden. Hier ontmoet je niet alleen de meest invloedrijke denkers van het afgelopen jaar, maar krijg je ook de kans om diep in te gaan op actuele marketingvraagstukken.

Charida Dorder (AI in Marketing) en Wim Vermeulen (Speak Up!)

Winnaars van 2023, Charida Dorder (AI in Marketing), winnaar van de marketingliteratuurprijs en Wim Vermeulen (Speak Up!), winnaar van de bewustmaker, reflecteren op de veranderingen in marketing van het afgelopen jaar en verklappen hun kijk op de toekomst.

Tijdens de Marketingliteratuurprijs 2024 kun je naast de keynote sessies van Charida en Wim deelnemen aan interactieve break-out sessies waarin we dieper ingaan op actuele marketingvraagstukken. En de winnaars van 2024 krijgen natuurlijk ook nog het woord.

Netwerken, inspireren en het vieren van marketingsuccessen! Dit event biedt een uitstekende gelegenheid om te netwerken met toonaangevende marketingprofessionals, frisse inzichten te verkrijgen en samen het succes van de marketingindustrie te vieren. Of je nu marketeer, schrijver, student of ondernemer bent, je komt gegarandeerd vol nieuwe ideeën thuis.

Locatie: Easyfairs, Gorinchem (locatie Evenementenhal – The Next Level)
Datum: 14 november 2024
Programma: to be announced (starttijd ongeveer 14:30u)

Next Level 2

Beursorganisator Easyfairs en de marketingthema’s van 2024

De Marketingliteratuurprijs 2024 vindt dit jaar plaats bij Easyfairs (www.easyfairs.nl), een toonaangevende beursorganisator en de nieuwste partner van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Easyfairs speelt een sleutelrol in het faciliteren van evenementen en ziet marketing als een onmisbaar onderdeel van hun succes. Door zich actief bezig te houden met de nieuwste ontwikkelingen op marketinggebied, weet Easyfairs steeds weer inspirerende en impactvolle beurzen neer te zetten die perfect inspelen op de behoeften van hun doelgroepen. Hun focus op innovatie en klantgerichtheid maakt Easyfairs de ideale locatie voor de Marketingliteratuurprijs, waar kennisdeling en connecties centraal staan.

Veelzijdige jury vol marketingexpertise voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2024

De jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2024 bestaat uit een divers en ervaren panel van twaalf marketingprofessionals, die samen een breed spectrum aan expertise vertegenwoordigen. Onder leiding van Hans Molenaar (directeur van Beeckestijn Business School) en Egbert Jan van Bel (auteur en adviseur) beoordelen zij de meest impactvolle marketingboeken van het jaar. De jury bestaat uit Arend-Jan Nijhuis (managing partner NICM), Merel Braakman (founding partner Digitalheads), Yvonne Nassar (commissaris MECC Maastricht), Matthijs van den Broek (consultant Evolve), Dorien van der Heijden (adviseur en winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2021), Frank van Delft (directeur CIM7), Max Kohnstamm (beleidsmedewerker Life Skills), Monique Brand Flu (programmamanager en adviseur Buma/Stemra), Ruud Frambach (hoogleraar marketing, VU Amsterdam) en Shira Winterkamp (partner Marketing Queens). Deze groep combineert academische inzichten met praktijkervaring om tot een weloverwogen oordeel te komen. Op naar de winnaar(s) van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024!

Claim hier je plek voor 14 november

Ander algemeen

Visies , Interview , Algemeen

PIM Agenda 2025

29 november 2024
De eerste hightlight van 2025 is het TrendFest, op donderdag 30 januari op locatie bij de Hogeschool van Amsterdam! Wil je erbij zijn? Schrijf je nu i…
Visies , Algemeen

Inspirerende editie van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 zet de toon voor de toekomst van marketing

14 november 2024
Gorinchem, 14 november 2024 – De PIM Marketingliteratuurprijs vanPlatform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar het boek Do Tell, gesc…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox