Platform Innovatie Marketing (PIM) versterkt innovatie community met twee nieuwe bestuursleden
Mei 2023 - PIM vernieuwd. Irma Bollen en Yvonne Tindemans versterken de marketing innovatie community als nieuwe bestuursleden. Voorzitter Charelle Akihary: “We maximaliseren met de komst van Irma en Yvonne de aandacht voor strategische digital marketing, data en organisatievernieuwing. Deze aspecten worden voor marketeers steeds belangrijker om beter hun positie te kunnen pakken in organisatievernieuwing. Ik verwacht dat de marketingcommunity door hun komst nog krachtiger wordt met de veelzijdige en relevante achtergrond van deze sterke marketingprofessionals.”
Impact maken middels kennisoverdracht
Yvonne Tindemans is een ervaren, internationale marketing director met een echt marketing hart. Zij heeft veel expertise opgedaan op het gebied van strategische en digitale marketing, bijbehorende innovaties en campagnes, in zowel retail, loyalty, consultancy, als onderzoek & data, bij Sdu Uitgevers, Nielsen en TCC global. Met bijna 20 jaar marketingervaring, haar examinator rol bij het NIMA, en een continue interesse in kennis opsnuiven en innovaties, heeft Yvonne altijd al met veel interesse en bewondering PIM op de voet gevolgd.
“Het nauw betrokken zijn bij dit prachtige platform voor marketeers, waarin innovatie en marketing hand in hand gaan, vind ik ontzettend waardevol. Kennisoverdracht gaat mij aan het hart, waar ik in mijn rol als regional marketing director bij TCC global ook volop mee bezig ben geweest tijdens het bouwen van het lokale marketingteam in Nederland. Alle marketeers, in Nederland en daarbuiten, hebben een belangrijke rol in het creëren van oplossingen die het verschil kunnen maken. Ik kijk ernaar uit om met deze inzichten een bijdrage te leveren aan PIM.”
Met Irma Bollen haalt PIM eveneens een bak aan ervaring in huis. Ze heeft in de afgelopen twee decennia waardevolle ervaringen opgedaan in verschillende sectoren. Hierbij heeft ze in diverse marketing functies gewerkt voor bedrijven als bol.com, AholdDelhaize, McDonald's, Ziggo, TomTom en Greetz. Irma is gespecialiseerd in marketing en propositie, online en offline kanalen en het bedienen van zowel consumenten- als zakelijke doelgroepen. Zo werkt ze momenteel aan haar proefschrift over ‘Purpose-gedreven organisaties’ als afronding van haar MBA-opleiding. Dit onderzoek richt zich op hun maatschappelijke doelen en waarden in plaats van alleen op winstmaximalisatie. Daarnaast is Irma co-founder van U-GO Global, een pre-seed startup in de reisbranche en helpt reizigers de wereld te ontdekken.
“Ik voel me vereerd om als bestuurslid toe te treden tot het Platform Innovatie in Marketing. Het is een unieke kans om mijn expertise en visie in te zetten voor de ontwikkeling van innovatieve marketingstrategieën die niet alleen impactvol zijn, maar ook betekenisvol. Ik geloof dat we als bestuursleden samen een verantwoordelijkheid hebben om blijvende impact te creëren op het marketinglandschap en een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Ik ben enthousiast over deze uitdagende en inspirerende rol. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met mijn medebestuursleden om het verschil te maken voor toekomstbestendige organisaties met impact.”
Kennisoverdracht, interactie en netwerken
De PIM-community blijft inspireren door de kracht van het netwerk. Het stimuleren en faciliteren van interactie tussen de leden is een belangrijk speerpunt en daarom is Rowdy van den Nieuwenhuizen aangesteld als Marketing & Event manager. Hij volgt als Marketing & Event manager Cheryl Riepma op, die na 3,5 jaar bij PIM, een nieuwe uitdaging aangaat. Rowdy: “Afgelopen jaren heb ik mijzelf gespecialiseerd in de event-industrie, maar mijn roots liggen in marketing. Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te mogen leveren aan PIM, daar marketing in mijn ogen niet langer een keuze is, maar een noodzaak voor elk bedrijf dat wil overleven en gedijen in de huidige en toekomstige markt. Voor mij persoonlijk is effectieve marketing de sleutel tot het creëren van een blijvende indruk en het opbouwen van duurzame relaties met jouw community. Ik kijk er dan ook naar uit om mijn bijdrage te mogen leveren aan de verdere ontwikkeling van dit mooie platform, waarbij ik de focus leg op kennisoverdracht, interactie en netwerken.”
Over Platform Innovatie in Marketing (PIM)
De missie van PIM is erop gericht dat elke marketeer een impactmaker is en elke organisatie betekenisvol. ‘Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact.’Als platform op het raakvlak van marketing en innovatie stelt PIM marketeers in staathun kennis en netwerk te vergroten. PIM organiseert events, publiceert trendrapportenen geeft mensen die het vak verder brengen een podium. Jaarlijks reikt het platform dePIM Marketing Literatuur Prijs uit. Word lid van PIM en maak daarmee betekenisvolle impact: www.pimonline.nl
De overige bestuursleden van PIM zijn Charelle Akihary (NPO), Ab Chakai (Movir), Abena Anokyewah (GVB), Alexander van Dam (AGU), Martine de Vries (KPMG) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).
-------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie en beeld kun je contact opnemen met:
Rowdy van den Nieuwenhuizen