PIM zoekt voorzitter (5-6 uur per week)

27 juli 2022 om 15:57 door PIM Redactie

Reageer voor 4 september op de vacature

PIM zoekt voorzitter (5-6 uur per week)

pexels-lilartsy-1314410.jpg

Help jij ons mee om de rol van marketing te innoveren voor betekenisvolle impact?

Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieuze voorzitter met een marketinghart en affiniteit met innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact. De missie van PIM is erop gericht dat elke marketeer een impactmaker is en elke organisatie betekenisvol.

PIM heeft haar strategie vernieuwd in 2020 en zet in op vier fronten: kennis, bewijskracht, podium en netwerk. Dit vertalen we qua inhoud en vorm naar evenementen voor marketeers; we organiseren er 6 tot 8 per jaar. Daarnaast zoekt en deelt PIM innovatieve en inspirerende praktijkvoorbeelden van de betekenisvolle impact van marketing. En worden nieuwe manieren gelanceerd om marketeers als impactmakers een podium te bieden, om de kracht van marketing binnen en buiten het vakgebied te tonen. Tot slot werken we actief aan het inzetten van het PIM-netwerk om marketeers verder te brengen. Het verbreden van het netwerk, ook met andere vakgebieden en organisaties, is hier onderdeel van.

PIM publiceert trendrapporten; in 2022 met als onderwerp ‘inclusiviteit is niet voor iedereen – hoe merken kunnen bijdragen aan gelijkwaardigheid’. Jaarlijks reiken we de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ uit.

Het bestuur van PIM bestaat uit zeven vrijwilligers. Tot het team behoren daarnaast freelancers (marketing & event coördinatie, content creatie, administratie, financiën) die zich meerdere uren per week inzetten voor PIM.

Wat je gaat doen als voorzitter:

  • Je bent verantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van de vereniging;

  • Je bent verantwoordelijk voor (de implementatie van) het strategisch plan. De bestuursleden zijn ieder verantwoordelijk voor een of twee werkgroepen;

  • Je bent verantwoordelijk voor de activiteiten en programmering van PIM. Eenmaal per jaar vul je samen met een bestuurslid een (online) event in;

  • Je bouwt proactief mee aan het PIM netwerk en de groei van de community. Je onderhoudt contact met een deel van de PIM-leden, partners en brancheverenigingen;

  • Je bent de ambassadeur en woordvoerder van PIM;

  • Je helpt mee om PIM’s missie te bereiken.

PIM vergadert eens per maand via een conference call (1 uur) en organiseert eens per half jaar een dinerbijeenkomst (2,5 uur). Tweemaal per jaar werken we tijdens een strategiemiddag aan vernieuwing, onze programmering en verdere activiteiten om onze missie te bereiken. Je bent regelmatig bij onze events.

Dit breng je mee:

  • Je hebt een visie op het marketingvak en waar dit naartoe zou moeten gaan;
  • Je hebt een eindverantwoordelijke marketingrol bij een organisatie;
  • Je hebt bestuurservaring;
  • Je hebt een groot zakelijk netwerk en verbindt mensen graag;
  • Je bent een team builder;
  • Je bent klantgericht en proactief;
  • Je hebt actuele kennis van de trends en ontwikkelingen binnen marketing en/of innovatie.


Dit kun je van ons verwachten:

We zetten ons samen in voor het marketingvak, inspireren elkaar en hebben lol met elkaar. We laten je graag zien welke (internationale) ontwikkelingen in marketing gaande zijn en leren op onze beurt weer graag van jou.

Samen met de penningmeester en secretaris maak je onderdeel uit van het statutaire dagelijks bestuur van de vereniging. Je ontvangt een onkostenvergoeding, inclusief reiskostenvergoeding.

Sta je te trappelen om aan de slag te gaan?
Mail je motivatie met CV uiterlijk 4 september naar Melanie van de Kuinder, marketing & event coördinator via melanie.vandekuinder@pimonline.nl.  Neem voor vragen contact op met Yvonne Nassar, voorzitter via yvonne.nassar@pimonline.nl.

Ander algemeen

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox