Via onderstaande links kun je de hand-outs van de presentaties downloaden.
1 december 2015: PIM Marketing Literatuur Prijs 2015
- Beate van Dongen en Deborah Wietzes - Cex Sells
- Joris Merks - Online Brand Identity
- Emile Lancée- Digitale marketingstrategie
- Yuri van Geest - Exponentiële organisaties
- Kasper Klaarenbeek - Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
- Loe Limpens - Managing Private Labels
- Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf - Voodoo marketing
16 november 2015: Innovaties in de B2B
- Innovatie binnen B2B Marketing en Sales (Laura Nuhaan , The Andeta Group en CMO Fileboard)
- Succesvolle content marketing als integraal onderdeel van het commerciële proces (Bob Oord, Auteur)
- Content marketing als middel voor succesvolle B2B leadgeneratie (Truus Koppelaar, Marketing Director bij AFAS)
- Social Business bij Loyens & Loeff (Pauline de Hek – Jonquière, Head of Marketing & Communications bij Loyens & Loeff)
13 oktober 2015: Merken bouwen, digital first of people first?
- Presentatie internationaal Branding en Marketing onderzoek Insights 2020 (Ariën Breunis en Natalja Schoorlemmer, MB Vermeer)
- De ins en outs van Purposeful branding (Jos van Haastrecht | Director Global Brand, Digital and Communications DSM)
- Het transparante en persoonlijke marketingbeleid van Tony’s Chocolonely (Henk Jan Beltman | Chief Chocolate Officer Tony’s Chocolonely)
1 oktober 2015: Workshop: Het concreet toepassen van inbound marketing en marketing automation
24 september 2015: Strategiesessie: Agile innoveren
- Terugblik voorgaande strategiesessie, key findings Trendrapport 2015 en toelichting van de opdracht (door Stefan Harzevoort, digital innovator, Emakina)
- Inleiding Agile + Proof of Concept praktijkcase in Digital Tranformation (door Arend-Jan Nijhuis, Directeur BlueOrangeGroup)
- Praktijkervaringen en case introductie (door Jan Willem van Beek, Strategy Director en Founder, Greenberry)
8 september 2015: Accountability en rendement van (datadriven) marketing
- Inzicht in de impact van cross media en het belang van de verschillende touch points (Alexander Arbouw, Insights Director bij Store & Consumer Insight)
- De succesvolle databasemarketing strategie van ING (Christiaan Koenders, CRM & Klantcontact strategie ING Nederland Zakelijk)
- Scoren met innovatief klantonderzoek (Marcel Joosten, Directeur E-Commerce Centralpoint)
- De impact van datadriven marketing (Leslie Hogeveen, Manager Marketing Knab)
22 juni 2015: Nieuwe Marketing Technologieën & Cases
- Beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie (Roel Janssen, Chief Commercial Officer van Usabilla)
- De succesvolle stappen in social listening en social selling (Matthijs van Sterkenburg, Digital Lead bij Microsoft)
- Online Strategie van de ANWB: persoonlijk en relevant, altijd en overal (Jacques Apon en Jeroen Bouwmeester van GX Software)
- Hoe online marketing de organisatie voortdurend slimmer maakt (Reinoud Boersma, Head of Customer Intelligence & EDM bij Nationale Nederlanden)
19 mei 2015: Big Data
- De ontwikkeling van nieuwe digitale producten en proposities voor de consumentenmarkt op basis van Big Data (Tim Klein Haneveld, Head of Revenue Development 2C at Telegraaf)
- Succes- en faalfactoren van marketing Intelligence (Robert van Ossenbruggen, CustomerCentral)
- ULU over the connected car (Jost Faganel, co-founder and CEO of ULU)
21 april 2015: Klantgerichtheid & klantbeleving 2.0
- De nieuwe Europese Service Excellente richtlijn - Jean-Pierre Thomassen, Customerdelight.nu
- De reis naar het meest klantgerichte energiebedrijf van Nederland - Olaf Ouwerkerk, Voice of the Customer, De Nederlandse Energie Maatschappij
- Klantgerichte cultuur van Onna- Geneviève Meerburg, Algemeen Directeur onna-onna
- Arval: hoe je als leasemaatschappij voor het 9e jaar op rij meest klantgerichte leasemaatschappij van Nederland blijft - Matthijs Wouters, Directeur Operations Arval
10 februari 2015: de marketingtrends van 2015
- Het PIM trendrapport 2015 (Aljan de Boer, TrendsActive en Stefan Harzevoort, Redhotminute)
- Rapport de nieuwe digitale concurrentie (Menno van Doorn, Sogeti)