Presentaties themasessies

14 maart: Versnel je groei als marketeer: growth hacking, service design & agile

De marketingorganisatie van de toekomst (Auteur Rob Beltman)
De eerste stappen op weg naar agile in de marketingorganisatie – Christi-Janne ten Hoopen (Principal bij VODW), volgt nog
Woning uit de webshop (Justin Kniest, Creative & Strategy Director TamTam)
Talk Description (David Arnoux - Head of Growth | Co-Founder Growth Tribe Academy)

16 februari: Jaarlijkse PIM trendsessie

Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? (Peter van Woensel Kooy, MarketingTribune) 
Het PIM trendrapport 2017, deel 1 (Aljan de Boer)
Het PIM trendrapport 2017, deel 2 (Stefan Harzevoort, Valtech) 
The Future Is Now, Sander Duivestein (Sogeti)

31 januari: Toekomst van media

Het gebruik van data in de praktijk bij Sanoma | SBS (Janou Kessels, Sanoma)

6 december: PIM Marketing Literatuur Prijs 2016

Disruptive Selling van Patrick Maes
Handboek Betekenisvol ondernemen van Kees Klomp
Share van Pieter van Glind en Harmen van Sprang
Merkpositionering van Karel Jan Alsem en Erik Kostelij
Hoe agile is jouw strategie van Sjors van Leeuwen
Marketing met ballen van Rudy Moenaert en Henry Robben
Creating Value with Big Data Analytics van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk
Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan
True Story Telling van Paul Hillesum

21 november 2016: Purpose Driven Merkinnovaties

Betekenisvol ondernemen (Kees Klomp, Karmanomics)
Hoe je een betekenisvol merk laat groeien in een concurrerende energiemarkt. (Pieter van Wijk, Growth Hacker bij Vandebron)
Hoe een 2-sterrenchef groente-innovaties naar de wereld brengt. (Marieke van der Heijden, Head of Strategy and Business Development Europe bij &samhoud food)
Hoe creëer je een innovatie cultuur rondom betekenis? (Bob Hutten, Algemeen Directeur de Verspillingsfabriek en Hutten Catering)

11 oktober 2016: Corporates en startups; het ideale huwelijk?

- Van start-up naar grown-up (Trylikes, Janneke van den Heuvel) 

22 september 2016:  Workshop Succesvol starten met marketing automation

- “How Marketing has changed” (HubSpot presentatie door Sharen Murnaghan (ENG)
Marketing Automation (Blinker)

13 september 2016: Succes met nieuwe marketing technologieën

- De opmars van social messaging apps en bots (Marieke Pots, Greenberry)
- Customer Journey in CRM, (Jan Maarten Plomp, BrixCRM)
- Personalization: niet langer optioneel? (Optimizely, Martijn Janssen)
- Inzicht in en optimalisatie van onpage sitebezoek (Netprofiler, Kevin Swelsen)
- Cognitieve Marketing: Van idee tot werkelijkheid (Annemarie Welling, IBM)
- Hacking Nuon Marketing (Priscilla Smit, Nuon en Rob Vermeer, Senior consultant bij Oxyma)

20 juni 2016: De wereld van Customer Experience

Iedereen bij T-Mobile is CEO - Ruud Huigsloot (Customer Contact Innovation Manager - T-Mobile)
Succes met superpromoters (Gayana Helder Vardanian – DTG)
De mooiste reis plan je niet die overkomt je... (Raymond Klompsma - Srprs.me) 
De ins en outs van Customer Experience - Sydney Brouwer (Associate Consultant Customer Experience – TOTE-M)

24 mei 2016: Cases in B2B

De rol van marketing in innovatie (Yvonne Nassar, head of marketing & innovatie RAI Amsterdam)  
Hoe organiseer je succes in B2B? (Anniek Ottens, contentmarketeer & Annemieke Doornbos, online marketeer Voys)  
De meest toonaangevende B2B case: de Accountancy Scan (Sander Seton, marketingmanager Afas)  

14 maart 2016: Marketin in de wereld van Internet of Things

Internet of Things (Erik Peeters, Managing Director IoT KPN)  
Wat betekent IoT voor mijn klanten en organisatie (Irene de Ruijter, Manager IoT Academy)

10 februari: 2016 Trends

PIM Trendrapport 2016 (Aljan de Boer,TrendsActive en Stefan Harzevoort, Emakina)
Trends en Jongereniconen 2016 (Peter van Woensel Kooy, MarketingTribune)
Ontwikkelingen in het medialandschap (Daan Sip, Social1nfluencers)

Bekijk hier alle presentaties van de themasessies uit 2015.