Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?
De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.
Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.
Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.
Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.
Programma van Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?
-
17:30 - 18:20
Inloop & buffet
-
18:20 - 18:30
Welkom door PIM
-
18:30 - 19:00
Blockchain, wat is het? (Rob Koelman, ICT architect bij de Nederlandsche Bank)
Door Rob Koelman -
19:00 - 19:20
Pauze
-
19:20 - 19:50
Blockchain, wat betekent dit voor organisaties en marketeers? (Roel van Rijsewijk, Senior Fellow van Deloitte's Center for The Edge)
Door Roel van Rijsewijk -
19:50 - 20:30
Rabobank over Blockchain in de praktijk (Marleen Wapenaar en Jens Koopman, Rabobank)
Door Jens Koopman, Marleen Wapenaar -
20:30 - 20:40
Afsluiting
-
20:40 - 21:30
Borrel
-
Van 18:30 tot 19:00
Blockchain, wat is het? (Rob Koelman, ICT architect bij de Nederlandsche Bank)
Door Rob KoelmanDe presentatie zal een korte uitleg geven wat een Blockchain is, wat er eigenlijk in de blokken zit en waarom het zo handig is. De blockchain zal in het bredere perspectief van gedistibueerde ledgers geplaatst worden. Dit klinkt allemaal heel ingewikkeld, en dat is het ook wel, maar het onderwerp zal met een eenvoudig voorbeeld toegelicht worden.
-
Van 19:20 tot 19:50
Blockchain, wat betekent dit voor organisaties en marketeers? (Roel van Rijsewijk, Senior Fellow van Deloitte's Center for The Edge)
Door Roel van RijsewijkEen prikkelende presentatie over de potentiële paradigma verschuiving in de samenleving, het bedrijfsleven en marketing in het bijzonder gedreven door blockchain technologie. Een filosofisch en tegelijk praktisch verhaal over het mogelijke eind van dominante platformen zoals Google en Facebook en gedistribueerde datamodellen waarmee de klant weer de koning wordt tot aan advertentienetwerken waar niemand meer de baas is en aandacht voor merken een betaalmiddel wordt.
Lees hier het interview met Roel voorafgaand aan de sessie.
-
Van 19:50 tot 20:30
Rabobank over Blockchain in de praktijk (Marleen Wapenaar en Jens Koopman, Rabobank)
Door Jens Koopman, Marleen WapenaarDigital Trade Chain is een internationaal handelsplatform gebaseerd op blockchaintechnologie dat internationale handel gaat vergemakkelijken. Het consortium, bestaande uit 7 Europese banken (Rabobank, Deutsche Bank, HSBC, KBC, Natixis, Société Générale en Unicredit) hebben in juni IBM gekozen als partij om Digital Trade Chain te bouwen voor het einde van dit jaar. Hoe gaan we het vervolgens in de markt zetten? Welke marketingmiddelen zijn effectief? In deze interactieve sessie wordt jullie expertise gevraagd om Digital Trade Chain op succesvolle wijze in de markt te zetten.
Lees hier ter inspiratie het artikel over het blockchainnetwerk voor handelsbedrijven in het MKB, waar onder meer de Rabobank deel van uitmaakt.