Programma van Succes met nieuwe marketing technologieën

Succes met nieuwe marketing technologieën

13 september 2016 van 17:30 uur 13 september 2016 tot 21:30
Online
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Programma van Succes met nieuwe marketing technologieën

  1. 17:30 - 18:15

    Inloop en buffet

  2. 18:15 - 18:20

    Welkom vanuit IBM en PIM

  3. 18:20 - 18:40

    De opmars van social messaging apps en bots (Marieke Pots, Greenberry)

  4. 18:40 - 19:00

    Customer Journey in CRM, (Jan Maarten Plomp, BrixCRM)

    Door Jan-Maarten Plomp
    Jan-Maarten Plomp
  5. 19:00 - 19:20

    Website Personalization: niet langer optioneel? (Optimizely, Martijn Janssen)

  6. 19:20 - 19:30

    Pauze

  7. 19:30 - 19:50

    Inzicht in en optimalisatie van onpage sitebezoek (Netprofiler, Kevin Swelsen)

    Door Kevin Swelsen
    Kevin Swelsen
  8. 19:50 - 20:10

    Cognitieve Marketing: Van idee tot werkelijkheid

  9. 20:10 - 20:30

    Hacking Nuon Marketing (Priscilla Smit, Nuon en Rob Vermeer, Senior consultant bij Oxyma)

    Door Priscilla Smit
    Priscilla Smit
  10. 20:30 - 21:30

    Borrel

  1. Van 18:20 tot 18:40

    De opmars van social messaging apps en bots (Marieke Pots, Greenberry)

    Nieuwe startups schieten uit de grond en de tech- en marketingblogs staan vol met artikelen over chatbots en ‘conversational user interfaces’. Als we de experts geloven zeggen we binnenkort niet meer “there’s an app for that”, maar “there’s a bot for that”.

    Maar waar komt deze revolutie opeens vandaan? Chatbots zijn namelijk alles behalve nieuw. In de jaren ’60 werd de eerste chatbot al ontwikkeld. Waarom wordt er dan nu zoveel over geschreven en gesproken? En waarom zijn spraakgestuurde interfaces juist nu kansrijk?

    In deze presentatie nemen we een kort kijkje in de geschiedenis van user-interfaces om de bots van vandaag beter te kunnen begrijpen. We kijken daarnaast naar succesvolle en niet-succesvolle cases en gaan in op de manier waarop consumenten omgaan met het praten tegen computers. Zo laten we zien welke kansen er vandaag liggen en kun je aan het eind van de sessie zelf aan de slag met het bedenken van relevante toepassingen in jouw branche en organisatie.

    Lees hier het interview met Marieke Pots.

  2. Van 18:40 tot 19:00

    Customer Journey in CRM, (Jan Maarten Plomp, BrixCRM)

    Door Jan-Maarten Plomp

    In samenwerking met gerenommeerd klantstrateeg Phil Winters is de “Customer Journey Object” voor Sugar ontwikkeld, een geavanceerde plug-in die de CRM-software koppelt aan de customer journey van iedere individuele klant. De plug-in voegt aan Sugar een unieke functionaliteit toe, waarmee het managen van de klantreis actief wordt ondersteund. Tijdens de sessie van BrixCRM wordt de “Customer Journey Object” gedemonstreerd.

  3. Van 19:00 tot 19:20

    Website Personalization: niet langer optioneel? (Optimizely, Martijn Janssen)

    De meerderheid van marketing executives zijn het er over eens: een gepersonaliseerde website is niet langer optioneel meer. Maar hoe doen de meest succesvolle, innovatieve online organisaties dit? Leer van Optimizely welke technieken hier in te zetten zijn, en welke impact deze kunnen hebben op de performance van jouw website.

  4. Van 19:30 tot 19:50

    Inzicht in en optimalisatie van onpage sitebezoek (Netprofiler, Kevin Swelsen)

    Door Kevin Swelsen

    Hotjar is een online optimalisatie tool en sinds de introductie in 2014 met een ware opmars bezig. Kevin Swelsen, senior webanalytics en usability consultant bij Netprofiler, laat zien hoe het bezoek aan website pagina’s tot in detail inzichtelijk gemaakt kan worden met behulp van de tool Hotjar. Mooie features als heatmaps, recordings (op basis van mousetracking), formulierveld analyse, surveys, funnels, scoll maps komen langs. Kevin laat diverse cases zien hoe de inzichten vertaald kunnen worden naar praktische verbeteringen van sites en pagina’s.

    Lees hier het interview met Kevin in aanloop naar deze sessie.

  5. Van 19:50 tot 20:10

    Cognitieve Marketing: Van idee tot werkelijkheid

    Cognitieve technologieën helpen marketeers bij het nemen van de juiste beslissingen om de customer experience zo persoonlijk mogelijk te maken. De cognitieve technologieën creëren real-time ervaringen  gebaseerd op de huidige klantsituatie.

    We leven in een (hyper-)snelle wereld waarin het steeds moeilijker wordt om de aandacht van de klant te trekken en vast te houden. Relevantie is dan ook het enige wat telt. Alle marketeers staan voor deze uitdaging, hetgeen leidt tot de behoefte aan intelligente marketing. Analytics alleen voldoet niet meer. Kijkend hoe marketing technologieën evoluëren, wordt duidelijk dat cognitieve marketing de toekomst heeft.

  6. Van 20:10 tot 20:30

    Hacking Nuon Marketing (Priscilla Smit, Nuon en Rob Vermeer, Senior consultant bij Oxyma)

    Door Priscilla Smit

    Aan de hand van praktische voorbeelden willen we jullie meenemen in de Nuon journey op weg naar customer driven marketing. Pionieren is het sleutelwoord, waarin de gehele organisatie zichzelf opnieuw moet uitvinden. Naast technische innovatie vindt er een cultuuromslag plaats die uiteindelijk zorgt voor snelle en customer driven campagnevoering. De eerste resultaten geven daadwerkelijk bewijs dat deze manier van werken loont!

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 23 mei 2024

    Marketingteam van de toekomst

    Online
    Meer over dit evenement
  2. 2 juli 2024

    Non-demografische marketing

    Online
    Meer over dit evenement
  3. 5 september 2024

    Hackathon

    LevelUp Group / Netprofiler in Amsterdam
    Meer over dit evenement