Over De marketing van startups en challengers

De marketing van startups en challengers

16 februari 2016 van 17:30 uur 16 februari 2016 tot 21:30
Online
De Nederlandse Energie Maatschappij Aert van Nesstraat 45 ROTTERDAM
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Succesvolle challengers als Airbnb, Uber en Netflix hebben de wereld de afgelopen jaren op z’n kop gezet en het hart van de klant gewonnen. Challengers kenmerken zich door dingen rigoureus anders te doen, door toe te treden binnen bestaande markten en deze volledig op te schudden. Zij trekken zich niets aan van hoe dingen ‘horen’ en winnen snel marktaandeel ten koste van de gevestigde orde. De verhalen van de Klein Duimpjes die het onverschrokken opnemen tegen de grote jongens krijgen de sympathie van de consument. Ook Nederland telt een groot aantal succesvolle challengers die hun klanten echt weten te raken in het hart. Maar wat doen zij nu wezenlijk anders in vergelijking met andere bedrijven en wat kunnen we er van leren? Ontdek (en proef) het tijdens deze sessie met o.a. succesvolle cases van online supermarkt Picnic, de Vegetarische Slager, Bierbrouwerij Ketelbink en Sprout Magazine
 
Remy Ludo Gieling, Hoofdredacteur Sprout
Sprout is een multimediaal platform dat zich volledig richt op ondernemers. Jaarlijks publiceert Sprout een lijst met de top 50 challengers van Nederland en tijdens de challengerday maken zij dé challenger van het jaar bekend. Op basis van 10 jaar Sprout, zal Remy  de inleiding verzorgen en u vertellen wie challengers zijn, wat hen uniek maakt en hoe zij zich onderscheiden op het gebied van marketing ten opzichte van de gevestigde orde in hun markt. Sprout onderzocht de succesfactoren van de beste challengers van de afgelopen jaren en geeft u inzicht in deze uitkomsten.
 
Niko Koffeman, directeur marketing De Vegetarische Slager
De Vegetarische Slager heeft een duidelijke ambitie: de grootste slager ter wereld worden. Eigenaar Jaap Korteweg (ondernemer van het jaar 2015), die van oorsprong boer is, werd tijdens de varkenspest en gekkekoeienziekte gevraagd dode dieren op te slaan. Hij weigerde en werd vegetariër. Uit onvrede over het bestaande assortiment besloot Korteweg vegetarische producten te ontwikkelen die de smaak en structuur van vlees hebben. Dat resulteerde in de zogeheten ‘gehacktballen’ en mc2-burgers, maar ook tot ‘visvrije tonyn’ en gamba’s. Het bedrijf maakte in korte tijd een exponentiele groei door en  zal volgend jaar haar eerste fabriek openen. Niko Koffeman, directeur marketing, spreekt over de succesvolle rol van marketing en storytelling.
 
Siebe Nooij, Picnic
Picnic, de nieuwe online supermarkt van Nederland, werd in november 2015 uitgeroepen tot dé challenger van 2015 door het magazine Sprout. Picnic is daarmee het bedrijf dat de gevestigde orde het meeste en het beste opschudt. Siebe Nooij vertelt over de eerste succesvolle maanden van de onderneming en vertelt welke onderscheidende rol marketing speelt binnen de organisatie.

Gijs Burgers, eigenaar van bierbrouwerij Ketelbink

Gijs begon als een geintje met het brouwen van bier vanuit zijn studentenzolder in Rotterdam. Met eenvoudige middelen brouwden hij zijn eerste liters bier en deelden het met iedereen die durfde. Het ‘geintje’ groeide uit tot een professionele Rotterdams bierbrouwerij dat inmiddels verkrijgbaar is bij een groot aantal Rotterdamse horecazaken. Gijs vertelt hoe hij zijn droom in vervulling liet gaan.

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 11 april 2024

    MarTech Fest 2024

    iO Rotterdam in Rotterdam
    Meer over dit evenement
  2. 23 mei 2024

    Marketing Team van de toekomst

    Meer over dit evenement
  3. 2 juli 2024

    Non-demografische marketing

    Online
    Meer over dit evenement