Download nu het B2B Marketing Trendrapport 2016.

25 mei 2016 om 08:52 door PIM Redactie

Download nu het B2B Marketing Trendrapport 2016.

slide.png

Waar zijn B2B marketeers anno 2016 mee bezig en waar zouden ze zich mee bezig willen of moeten houden? Wat zijn de doelstellingen van B2B marketeers, waar worden ze ‘op afgerekend’ en hoe gaan zij de uitdagingen aan om succes te behalen? Je vindt de antwoorden in het B2B Marketing Trendrapport 2016.

Het rapport is de uitwerking van onderzoek dat door PIM en Blinker is uitgevoerd onder B2B marketeers in Nederland. Het rapport geeft inzicht in hoeverre de gesignaleerde trends invloed hebben op de activiteiten van B2B marketeers. In het rapport worden 18 conclusies getrokken die zijn verdeeld over drie thema’s: content marketing, marketing automation en accountability. We lichten er drie uit.

3 opvallendste conclusies

  • 1. Conclusie in trend ‘Content marketing’:
    70% van de marketeers past content marketing toe
  • 2. Conclusie in trend ‘Marketing automation’:
    25% van de marketeers werkt met een marketing automation oplossing
  • 3. Conclusie in trend ‘Accountability’:
    70% van de marketeers maakt zijn resultaten inzichtelijk

Benieuwd naar alle resultaten? Download het rapport hier


Doel onderzoek
Het B2B Marketing Trendrapport is een initiatief van PIM en Blinker en in deze vorm tot stand gekomen als gevolg van een intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Er is gekozen voor een aanpak waarbij de uitkomsten van kwalitatief onderzoek input vormen voor een grootschalig kwantitatief onderzoek.

Aan het kwantitatieve deel van het onderzoek hebben in totaal 533 marketeers meegewerkt.