Organisatiemodel zorgt voor onderscheidend vermogen bij telecomprovider Voys

17 mei 2016 om 16:09 door PIM Redactie

Organisatiemodel zorgt voor onderscheidend vermogen bij telecomprovider Voys

Business to business marketing saai? Niet als je het vraagt aan Anniek Ottens en Annemieke Doornbos, spraakmakers van zakelijke telefonieprovider Voys. Het bedrijf schudt de markt op met zijn innovatieve organisatiemodel en dito marketingstrategie. Reden genoeg om Anniek en Annemieke uit te nodigen om een lezing te geven tijdens de aanstaande kennissessie 'Marketingcases in business to business' op 24 mei in Leusden. In aanloop naar het event interviewden we hen. 

Bij Voys werken we dagelijks aan onze missie om de telecomwereld een beetje mooier te maken.

Wat maakt Voys uniek?

“Ons organisatiemodel. Bij Voys werken we dagelijks aan onze missie om de telecomwereld een beetje mooier te maken. Omdat we zo’n duidelijke missie hebben, hebben we geen managers of strakomlijnde functieprofielen. Wel werken we met zelfsturende teams die duidelijke rollen vervullen. Het geeft ons de vrijheid om onze eigen baan vorm te geven, zolang we maar invulling geven aan onze missie. Het resultaat van ons organisatiemodel is een NPS-score van boven de 70, uniek in onze markt, die vaak als saai en bureaucratisch wordt gezien."

"Wat voor ons goed werkt is opereren volgens het build, measure, learn-principe"

Welke marketingtactiek is voor Voys van doorslaggevend belang?

“Wat voor ons goed werkt is opereren volgens het build, measure, learn-principe. Onze missie geeft ons veel ruimte voor nieuwe initiatieven maar we willen wel snel inzichtelijk hebben of zo’n initiatief werkt. Daarom is - na het lanceren van een nieuw idee - het meten van de effectiviteit van groot belang. Die resultaten zijn bepalend of we een nieuw initiatief doorontwikkelen of ermee stoppen. Zo zijn we onlangs gestart met social media advertising. Vooraf waren we sceptisch, gezien de zakelijke aard van onze dienstverlening. Uit de data bleek echter dat het erg goed werkt voor Voys, zeker nadat we leerden dat de uitingen in hoge mate origineel moeten zijn. Maar we gebruiken het build, measure, learn-principe over de gehele linie. Zo wordt ook het technische hart van onze telefoniesysteem constant op basis van feedback van onze klant geoptimaliseerd." 

Jullie geven een presentatie op 24 mei, kunnen jullie alvast een tipje van de sluier oplichten?

“We gaan dieper in op hoe ons organisatiemodel werkt en hoe we ervoor hebben gezorgd dat Voys de gelukkigste klanten in de telecommarkt heeft. Het wordt spraakmakend."

Meer leren over de nieuwste ontwikkelingen binnen business to business?

Bezoek dan onze kennissessie op 24 mei bij AFAS in Leusden. Naast inspirerende lezingen lanceren we ook ons B2B Marketing Trendrapport 2016. Bekijk het volledige programma en schrijf je in!