Verslag Dutch Marketing Awards 2016

8 april 2016 om 16:10 door PIM Redactie

Verslag Dutch Marketing Awards 2016

Op 31 maart organiseerde het Platform Innovatie in Marketing samen met AdfoGroep en NIMA de jaarlijkse Dutch Marketing Awards. Maar liefst 400 marketeers verzamelde zich in het Koninklijke Tropeninstituut in Amsterdam om onder leiding van gastvrouw Suzanne Ekel het grootste marketingfeest van Nederland te vieren. Er werden prijzen uitgeloofd in een veelheid van categorieën, waaronder Marketeer of the Year, Marketing Launch en Marketing Company.

Donderdagavond vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met maar liefst 400 marketeers was de tweede editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes voor de organisatie. Dutch Marketing Awards is een samenwerking tussen Nima, PIM en Adfo Groep ondersteund door MEC en Marketing Associatie Nederland. - See more at: http://www.adformatie.nl/nieuws/henk-jan-beltman-van-tonys-chocolonely-marketeer-year-2016#sthash.VxHLuijT.dpuf

Marketeer of the Year: Henk-Jan Beltman

Henk-Jan Beltman, chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely sleepte de meest prestigeuze prijs van de avond in de wacht. Onder leiding van zijn idealistische visie groeit het fair-trade chocolademerk uit tot een van de succesvolste merken van Nederland.

Marketing Company of the Year: De Bijenkorf

Het beste marketingbedrijf van 2016 is de Bijenkorf. De jury oordeelde dat de Bijenkorf de keizerin is van de retail, die het aandurfde om een aantal gedurfde keuzes te maken. Hun geloof in die keuzes, zoals het sluiten van een aantal winkels en het stoppen met de Drie Dwaze Dagen, gecombineerd met hun herpositionering als premium retailer met een sterke focus op een multichannel klantervaring zorgde voor de zege.  

Marketing Launch of the Year: Vandebron

Winnaar in de category Marketing Launch is Vandebron. Deze award wordt uitgeloofd aan veelbelovende startups die in hun eerste jaar al succesvol zijn gebleken. De jury: “Vandebron weet commercie en maatschappelijke relevantie heel goed te koppelen en doet dat ook op een logische manier. Het bedrijf zet een gebalanceerde marketingmix in: naam, site, belofte, dichtbij, tijdsgeest, kleinschalig, Hollands; mooi om te zien dat je al best groot kan worden met lokale relevantie."

De overige winnaars

Marketing Next of the Year: Dopper.
Internal Branding Company of the Year: Coolblue
Marketing Talent of the Year: Daan Koek
Marketing Scriptieprijs: Mark van Zuijlen