'Steeds persoonlijker en relevanter in dialoog met je klant'

10 november 2015 om 10:51 door PIM Redactie

'Steeds persoonlijker en relevanter in dialoog met je klant'

Jouw marketingstrategie technologyproof maken, dat is het doel van de 2de editie van Marketing & Technology. Kom daarom op 24 november naar het NEMO Science center en hoor van (inter)nationale topsprekers de beste tips, tricks en insights. Krijg antwoorden op vragen als: hoe gebruik je big-data voor een betere klantervaring? Hoe zorg je ervoor dat jouw merk altijd zichtbaar is op mobile? En hoe ga je om met de verwachting dat je als merk 24/7 bereikbaar bent? Mis het event dus niet en meld je snel aan.

In aanloop naar het event spraken we met Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International.

Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International, geeft aan dat de noodzaak van technologie tegenwoordig zeker wordt gezien, maar vindt echter dat de toepassing andere skills vereist dan in old school marketing. De rol van marketeer is dus duidelijk aan het veranderen. Tijdens Marketing & Technologie op dinsdag 24 november vertelt zij over de noodzaak en rol van technologie in het huidige marketinglandschap.

Zien volgens u marketeers de noodzaak van technologie in de marketingstrategie voldoende?
Technologie maakt marketing leuker omdat je fact based kunt werken. Je campagnes zijn meetbaar, eenvoudig te testen, snel bij te sturen en je kunt nauwkeurig je businesscase berekenen. Dit maakt dat je op RO(M)I kunt sturen.

Hoe zouden we de relatie tussen ICT en marketing kunnen verbeteren?
Wanneer IT en Business elkaar verstaan en hetzelfde belang voor ogen hebben zullen ze samen mooie resultaten behalen. De truc: begin klein (lean thinking). Succesverhalen versterken de samenwerking en vergroten het draagvlak. Daarna kan de relatie gaan groeien.

Wat vindt u zelf een goed voorbeeld van een merk dat technologie goed heeft ingevoerd in de marketing?
Netflix heeft op een innovatieve voldaan aan een opkomende klantbehoefte met het on demand streamen van series en bezorgt ons een 9+-moment wanneer we seamless cross-device een aflevering verder kunnen kijken. Dat vind ik sterk gebruik maken van de technologische ontwikkelingen. Ik ben ook fan van Orangebag.nl vanwege de persoonlijke touch en vind dat Wijnvoordeel.nl goed is in retentie.

Welke tips heeft u voor marketeers als we praten over technologie en marketing?
Werk toe naar een stip op de horizon en bepaal wat je daar aan technologie bij nodig hebt. Houd in je plannen ruimte en budget vrij om in te kunnen spelen op ontwikkelingen.