Joris Merks wint Marketing Literatuurprijs 2013

29 november 2013 om 10:10 door PIM Redactie

Joris Merks wint Marketing Literatuurprijs 2013

De Marketing Literatuurprijs 2013 is gewonnen door Joris Merks, met het boek Schizofrene Marketing. De prijs werd door het Platform Innovatie in Marketing op 28 november in Utrecht uitgereikt.
Het boek is door de jury beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Hans Molenaar: “In deze tijden van grenzeloze mogelijkheden in marketing is een uitgebalanceerd marketingteam bittere noodzaak, terwijl er in de praktijk nog veel verbetert kan worden aan de onderlinge samenwerking. Er moet een brug geslagen worden tussen online en offline marketeers. En tussen strategen, creatieven en data-analysten. En dat is precies wat het boek Schizofrene Marketing doet.” Merks: “Onliners zijn sterk in trial and error, in real-time luisteren naar de klant en bijsturen op directe respons, in het benutten van de nieuwste technieken en data. Offliners zijn sterk in het balanceren van korte en lange termijn doelstellingen, in strategisch denken en het aansturen van creatieve processen om mooie producten en merken te bouwen. Die skills moeten beter samen worden gebracht.” Ook bedankte Molenaar de overige auteurs: “Het afgelopen jaar is er een record verbroken. Nog nooit waren er zoveel marketeers die, gedreven door hun passie voor vooruitgang in het vakgebied, een boek schreven. Waarvoor alle dank en respect.” De overige genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs waren: Social Media Marketing - Sjef Kerkhofs, Robbert Gangadin Digitale Verleiding - Maurits Kaptein De Customer Delight Strategie - Jean-Pierre Thomassen Klant in de driver's seat - Sjors van Leeuwen Briljante business modellen - Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en  Jennifer op 't Hoog Reclame. Dood of levend? - Fons van Dyck The consumer consulting board - Insites Consulting De verlichte merkdespoot - Piet Wulleman KwaliTijd - Jaap Favier Anatomie van de Verleiding - Paul Postma Customer Profit Maxim - Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge Het succes van Internal Branding - Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten