Verwachte uitgaven aan Oranje fanartikelen WK: ruim €60 m.

27 mei 2010 om 12:42 door PIM Redactie

Verwachte uitgaven aan Oranje fanartikelen WK: ruim €60 m.

 
div style="margin: 1em; width: 250px; display: block; float: right" class="zemanta-img">Orange soccer fans

Image by Marien van Os [www.1pictureaday.com] via Flickr

De aanstaande Oranjegekte zal duidelijk zichtbaar zijn in onze uitgaven: 15 procent van de Nederlanders drinkt tijdens het WK meer dan anders, een op de vijf zegt zich te laten beïnvloeden door WK-reclame-acties in de supermarkt en we kopen voor gemiddeld 5 euro Oranjespullen. Hoewel we volop achter Oranje staan, lijkt voetbal voor nuchtere Nederlanders toch eerder een bijzaak, zij het de belangrijkste die er is, aldus Marketing Online, dat een eerste publicatie van ING WK-nomie; een omvangrijk nationaal en internationaal onderzoek van de ING naar de economische impact van het WK-voetbal, citeert. De bank is hoofdsponsor van Oranje.

Als hoofdsponsor van Oranje ontplooit de ING een aantal initiatieven rondom het WK. Een van de initiatieven is dit onderzoek. Charles Kalshoven, hoofdeconoom ING Economisch Bureau: ‘Hoe beter het Oranje vergaat, des te gunstiger dat is voor de Nederlandse economie. We zien de invloed van het WK terug op de werkvloer, in de detailhandel maar ook in het consumentenvertrouwen en de bestedingen. Zo verwachten Nederlanders ruim 60 miljoen euro uit te geven aan Oranje fanartikelen. Ook het eetpatroon verandert. Veel voetbalfans (18 procent) kiezen op wedstrijddagen voor kant-en-klaarmaaltijden en rond de wedstrijden stijgt de alcoholconsumptie: 15 procent van de Nederlanders drinkt tijdens het WK meer dan anders. Een deel van de supporters gaat minder of zelfs niet met vakantie en besteedt zijn euro’s daardoor in Nederland in plaats van in het buitenland.‘ Aldus Marketing Online, de site van Tijdschrift voor Marketing.

 

Bron:Marketing Online

Reblog this post [with Zemanta]